GUMIČKOVÉ BOTY Z ČESKA POBLÁZNILY ASIJSKÝ TRH
12.07.2018To bylo rok 2005. Značka Rock Spring, která tak vznikla, je dnes k dostání na 4 kontinentech v 25 zemích světa a počet prodaných kusů se pohybuje v řádech statisíců. Zpočátku prý většina nákupčích nevěřila, že o netypicky vyrobenou obuv bude zájem, přesto se Pavel Podzemský nenechal odradit. Díky tomu, že se obchodování s obuví věnuje už přes dvě desítky let, mohl navštívit továrny od Itálie po Brazílii a získat přehled o trendech, stejně jako o pracovních poměrech v jednotlivých fabrikách. Kromě originálního modelu bot tak vytvořil i originální model procesu výroby.
Velká část obuvi vzniká do slova a do písmene doma v rukou čínských žen a mužů. Vrchní část z gumiček splétají vybrané čínské domácnosti, jejichž členové tak nemají žádnou pevnou pracovní dobu, ani nepříjemné pracovní podmínky a na výrobě se mohou podílet jednotlivci různých věkových kategorií. V továrně se pak kompletují spletené svršky se správnou velikostí podešve. „Materiály pro úplet vršků se rozváží po domácnostech a zpět se odváží hotové zhruba třikrát měsíčně. Ty se pak ručně kompletují se stélkou a podešví v továrně, jež pracuje mnoho let pouze pro nás. Tím si ohlídáme kvalitu i čas dodávek," vysvětluje Pavel.
Nejtěžší je naplést z gumiček správné vršky ve správných barvách a velikostech. V praxi to funguje tak, že zástupci značky obejdou klienty se vzorky obuvi, na základě čehož získají konkrétní počet objednávek. Do každé vybrané domácnosti přivezou klubíčka gumiček a tkalounů, která ručně zaplétají tak, aby seděla na kopyta jednotlivých modelů obuvi. Hotové vrchní části bot pak na konci týdne svezou zpět do fabriky, kde se k němu strojově přidá podrážka.
Spíše než o trendy provedení je značky známá pro pohodlnost nabízených produktů, které jsou z větší částí unisexové. S expanzí na mezinárodní trh bylo nutné přidat i sofistikovanější design, který by odpovídal současným požadavkům moderního zákazníka. K dostání je tak mnoho různých modelů v dámském i pánském provedení, od sportovních balerín po mokasíny či sneakers.
Největší úspěchy slaví tato značka na korejském trhu. „Poptávka po našich botách v Koreji je dvakrát větší než v Evropě. Tamní obchody jsou otevřené moderním technikám, experimentům a barvám. Asijské trhy se už mnoho let řadí mezi ty progresivnější," říká Pavel, který se svou firmou chystá letní pop- up v tokijské Ginze, části města, která je známá pro nespočet obchodních domů, luxusních butiků, kaváren a restaurací. „Jelikož jde o jednu ze tří top adres na světě, tak je to pro nás velká čest,“ uzavírá Pavel Podzemský.
zdroj: https://procne.ihned.cz/c1-66187100-rock-spring-gumickove-boty-z-ceska-slavi-uspech-na-asijskem-trhu